Geokon logo
  • Brancher
    • Kommuner
    • Staten
    • Industri
  • Løsninger
    • GeoEnviron MILJØ
    • GeoEnviron SAT
    • GeoEnviron BYGGESAG
    • GeoEnviron INDUSTRI
    • GeoEnviron ROTTER
    • GeoEnviron DEPONI
    • GeoEnviron KORT
    • GeoEnviron API
    • Integrationer
  • Ydelser
    • Gratis webinarer
    • ERFA-møder 2025
    • Rådgivning og uddannelse
    • Support
    • Datakonvertering
    • Udvikling
    • Hosting
    • Rapporter
  • Om os
    • Nyheder
    • Kontakt os
    • Medarbejdere
    • Ledige stillinger
    • Om Geokon
Book en demo
Book en demo

Verden er ikke perfekt – hvad gør man så?

Forfatter

Mette Jørnsdatter

Dato

07. december, 2021

Kategori

Øvrige

Integrationer til offentlige IT systemer

Softwareudvikling er en kompliceret proces. Hvad enten det drejer sig om løbende opdateringer, integrationer til eksterne partner-systemer og statslige portaler eller implementering af de mange gode forslag, vi får fra vores brugere via de årlige ERFA-møder. Mange faglige discipliner skal mødes, tekniske udfordringer overvindes og leverancer planlægges. Alt sammen for at få det hele til at gå op i en højere enhed og skabe værdi for vores brugere.  

Vores næste release, GeoEnviron 13, er ingen undtagelse og så alligevel. Hvert andet år, i december måned, frigiver vi en såkaldt hovedversion.  
Hvor de almindelige releases ofte er fokuseret på forbedringer af eksisterende funktionalitet, konkrete kundeønsker eller tilpasninger, som følge af ændrede lovkrav mv., er hovedversionen der, hvor vi betragter det hele lidt fra oven, ser de store linjer, tilføjer helt ny funktionalitet eller gentænker brugeroplevelsen.  

Én af GeoEnvirons helt store forcer er, at vores integrationer indsamler, behandler og udveksler information fra et væld af eksterne systemer. Det fører til en kæde af indbyrdes afhængighed, hvor fejl i ét enkelt led let kan forgrene sig og skabe problemer for andre dele af systemet.

Driftsforstyrrelser kan aldrig undgås helt, selvom alle parter gør deres yderste. Når det alligevel sker, er det vigtigt, at du hurtigt kan fastslå årsagen til afbrydelsen.   

Derfor introducerer vi med GeoEnviron 13 et nyt skærmbillede, hvor du kan få et hurtigt overblik over status på integrationer og services.  
I fejlsituationer vil der være adgang til yderligere teknisk information, som hjælper teknikere til hurtigere diagnosticering af systemerne.
Det ændrer selvfølgelig ikke på, at vores kundesupport altid sidder klar til at hjælpe dig videre, hvis uheldet skulle være ude. Nu bliver det bare lidt nemmere at vurdere, om du f.eks. skal fejlmelde hos sin egen IT-afdeling, en af vores samarbejdspartnere eller Geokon Support.

Den nye version indeholder desuden en række andre tilføjelser og forbedringer, bl.a. i forhold til automatiseret oprettelse af sager og lokaliteter, forbedret overblik via kortvisninger og meget mere.   

Glæd dig til GeoEnviron 13, som udkommer medio december! 

Nyheder

Geokon indgår aftale med Kalundborg Symbiose om udvikling af et banebrydende database værktøj

12. marts, 2024

Tilmeld dig et gratis webinar om GeoEnviron (Eksklusivt for kunder)

23. juni, 2023

Kunne chatbotten også have scoret 99,6 % i tilfredshedsundersøgelsen?

03. maj, 2023

Kategorier

  • Byggesag
  • Jord
  • KlimaBot
  • Miljø
  • Øvrige
  • Tilsyn
  • Vand

Copyright © 2025 Geokon A/S

Job Kontakt os Om os

LinkedIn Youtube
Book en demo

Cookies på denne side bruges til trafikmåling og optimering. Du godkender brugen af cookies ved at lukke dette vindue. Læs mere om cookies her.