Når rekruttering lykkes!
Forfatter
Mette Jørnsdatter
Dato
10. november, 2021
Kategori
Øvrige
Vi har lige ansat to nye kolleger i Geokon. To virkelig kompetente kandidater, der byder ind med meget mere, end vi havde håbet på.
Rekrutteringsprocesser er ofte tidskrævende, og som arbejdsgiver er man nogle gange nødt til at på kompromis i forhold til de kompetencer, man søger. Der er rift om de dygtige profiler.
Men udover det faglige, handler rekruttering også om at finde det rette match i forhold til kulturen i huset. Hvordan samarbejder vi på tværs af faglighed, hvordan rummer vi hinandens forskelligheder. Hvordan er det sociale samvær og snakken rundt om frokostbordet.
Hvordan vi er sammen, betyder meget i forhold til at opnå succes med ansættelsesforholdet – for alle parter.
Da vi i starten af efteråret på LinkedIn annoncerede, at vi søgte miljøkonsulenter til vores forretningsservice, modtog vi mange henvendelser fra velkvalificerede kandidater, der havde set opslaget.
Det stærke felt af kandidater gjorde, at vi fik mulighed for at udvide jobbeskrivelsen med nogle arbejdsområder, som vi gerne vil styrke yderligere.
Her, efter en veloverstået rekrutteringsproces, føler vi os meget privilegerede.
Den ene af vores nye kolleger kommer med en solid erfaring som tidligere sagsbehandler i det kommunale, samt erfaring fra It-virksomheder der arbejder med løsninger til miljøforbedringer.
Vores anden nye kollega er nyuddannet cand.techn.soc (miljøplanlægger), og kommer med gå-på-mod, entusiasme og viden om noget af den nyeste tænkning indenfor miljøområdet.
Vi er meget glade – og stolte over, at begge kandidater har sagt ja til at arbejde i Geokon. Vi er også meget glade for, at stillingsopslaget modtog så mange henvendelser fra dygtige og motiverede ansøgere. Vi ønsker dem alle held og lykke i deres videre jobsøgning.
Tak også til Københavns Kommunes jobcentre for et godt samarbejde. Vi modtog en professionel og imødekommende service.
Sidst, men ikke mindst, et stort og varmt velkommen til vores to nye kolleger.