Geokon logo
  • Brancher
    • Kommuner
    • Staten
    • Industri
  • Løsninger
    • GeoEnviron MILJØ
    • GeoEnviron BYGGESAG
    • GeoEnviron INDUSTRI
    • GeoEnviron ROTTER
    • GeoEnviron DEPONI
    • GeoEnviron KORT
    • GeoEnviron API
    • Integrationer
  • Ydelser
    • Webinarer 2023
    • ERFA-møder 2023
    • Rådgivning og uddannelse
    • Support
    • Datakonvertering
    • Udvikling
    • Hosting
    • Rapporter
  • Om os
    • Kontakt os
    • Nyheder
    • Om Geokon
    • Medarbejdere
  • Karriere
    • Karriere i Geokon
    • Ledige stillinger
Book en demo
Book en demo

Hostingaftale giver konkrete besparelser med færre afbrydelser og sikker drift

Forfatter

Mette Jørnsdatter

Dato

06. juni, 2016

Kategori

Øvrige

Fakta

Aarhus Kommunes Teknik og Miljøforvaltning har benyttet Geokons IT-løsninger siden år 2000. I Center for Miljø og Energi sidder i dag ca. 80 personer. Ud af de 80 er der 30 GeoEnviron brugere fordelt i afdelingerne for: Vandmiljø og Landbrug, Virksomheder og Jord samt afdelingen for Affald. I 2015 indgik vi i Geokon en aftale med Aarhus Kommune om at hoste deres GeoEnviron løsninger.

 

En attraktiv løsning

Vi har talt med Mads Andersen, der er miljøtekniker i Center for Miljø og Energi i Aarhus Kommune for at høre lidt om deres overvejelser og erfaringer i forbindelse med hostingen.
Mads Andersen fortæller, at nogle af de væsentligste parametre for valget af en hostet løsning hos Geokon var IT-sikkerheden samt den økonomiske gevinst ved at minimere det månedlige timeforbrug på driften.

”Vores motivation for at indgå en aftale med Geokon om hosting var at få nedbragt de timer, vi brugte på opdateringer, vedligehold, drift og koordinering/ventetid hos vores egen IT-afdeling.
Vi kan allerede nu mærke en forskel i tidsforbruget. Vi har færre afbrydelser i vores arbejde, og vi kan fokusere på vores kerneopgaver”, pointerer Mads.

 

Der bliver taget hånd om fejlmeddelelser

Mads forklarer videre: ”I stedet for at bruge energi på at opdatere, fejlfinde og afvente teknisk assistance fra vores IT-afdeling, der  har mange andre opgaver at håndtere, bliver der nu taget hånd om alt dette fra Geokons side. Vi skal blot sørge for at vedligeholde vores egne data i systemet, og resten klarer Geokon.

Det har været lettere at få løst fejl og problemer –  specielt har vores erfaringer med hosting af Rottermodulet vist, hvor det er entydigt, hvem der skal rette fejl, når de opstår, fordi databasen hostes hos Geokon, og al fejlrettelse dermed ligger hos Geokon og ikke ved Aarhus Kommunes it-afdeling”.

 

En stor tak til Mads Andersen og Aarhus Kommune.

 

Nyheder

Kunne chatbotten også have scoret 99,6 % i tilfredshedsundersøgelsen?

03. maj, 2023

Er du Geokons nye kundekonsulent med erfaring inden for miljøområdet?

29. marts, 2023

Skal du på webinar i GeoEnviron i 2023? Læs mere og tilmeld dig her

27. februar, 2023

Kategorier

  • Byggesag
  • Jord
  • KlimaBot
  • Miljø
  • Øvrige
  • Tilsyn
  • Vand

Copyright © 2023 Geokon A/S

Job Kontakt os Om os

LinkedIn Youtube
Book en demo

Cookies på denne side bruges til trafikmåling og optimering. Du godkender brugen af cookies ved at lukke dette vindue. Læs mere om cookies her.